dijous, 3 de maig del 2012

#elputohelicoptero

Aquesta és una crónica periodística, una notícia de veritat (però no us acostumeu). Durant la concentració de hui a migdia en què els periodistes en actiu i en salmorra protestàvem per tot allò que havíem de protestar, ens ha sobrevolat un helicòpter de la policia.

-El puto helicòpter! És el puto helicòpter!

Com que no tinc Twitter, jo no sabia que el #elputohelicoptero va ser un dels hashtags més populars en les darreres manifestacions de protesta contra tot (m'han hagut d'explicar que un "hashtag" no és una òpera romàntica alemanya, sinó un tema que es proposa en les converses de Twitter i que pots seguir pel mòbil).

Últimament, durant les manis, #elputohelicoptero es dedica a controlar des del cel i fer fotos als que hi participen. Cosa fins i tot comprensible si es tractara de manifestacions tumultuoses i il·legals, però la de hui era una situació tragicòmica: unes desenes d'innocents periodistes desarmats i abatuts pels temps que corren, vigilats per #elputohelicoptero, que, vinga pegar voltes, no ens ha deixat escoltar el manifest de protesta.

Bé, això és una mostra del que ens espera.

***
(#elputohelicoptero: jo sóc la que saludava amb la mà. Em pots enviar còpia de la foto?)